Igår tog jag av mig ringarna för att pröva hur det känns. Jag och en vän har spenderat helgen hemma hos henne. Jag tycker att det känns ovant men skönt. Jag vet att jag kommer sakna att inte få ha kontakt med honom. Men jag kommer få det bättre. Jag vet att jag inte ska tänka på ytliga saker. Men en sak som skrämmer mig är att visa mig naken för någon annan man. Tänk om de skrattar. För jag ser ju inte lika dan ut som när jag var yngre. Min mage är skrattretande. Mina lår är sladdriga. Jag är rädd för att jag inte är sexig utan kläder på mig.

Jag märker att människor tycker jag är en härlig person. Att de gillar mig men att visa mig naken för någon. Det är svårt. Det där med liggvänligheten är något jag oroar mig för.

Jag har som sagt lagt av mig ringarna. Bara för att öva. Jag orkar inte bli behandlad som jag blir. Han sårar mig och jag honom. Visste du att det kostar 900 kr att skilja sig? Det är gratis att gifta sig. Men skilja det kostar.

Det kostar inte bara känslomässigt, själsligt utan också i plånboken. Tänk att man går in i ett äktenskap med tillförsikt och glädje. Att visa att man vill välja varandra av kärlek. Sedan tog man sönder äktenskapet och då kostar det att bli hel igen.

Det gör ont. Ont överallt. I själen. I kroppen. I sömnen. I plånboken och ja, överallt.

Men framför allt i hjärtat. Det gör så jävla ont i hjärtat. Även om jag är den som lämnar så gör det så ont.

Leave a Reply

