Vet du hur skönt det är att kunna gå hem till sig och sova i sin egen lägenhet. Jag sover gott i den. Vaknar utvilad. Den känns rätt nu.

Jag känner mig bara mer och mer arg på honom. Jag känner att jag blir tokig. Att han bara tjatar och är negativ och att jag inte orkar längre. Jag vill inte. Ja, när jag är hos honom har vi det helt okej. Men vi bråkar fortfarande om pengar. Vi bråkar fortfarande om att han inte är nöjd och att jag inte är nöjd.  Han retar upp mig som fan.

Jag känner att det inte ens är roligt längre. Att han är så himla snål. Att jag orkar inte. Jag älskar faktiskt honom. Jag ville att det här skulle fungera. MEN JAG FÖRTJÄNAR bättre. Jag förtjänar nått mer.

Jag orkar inte ha det så här. Att han är på mig. Att jag smäller av inombords. För ja, jag tar ut det innåt och inte utåt. Att jag orkar inte. Längre. Jag orkar inte att han ska vara så här.
Jag vill inte mer.

Samtidigt vill jag inte förlora honom heller. Det är som en snuttefilt. Jag har så svårt med farväl. Jag har så svårt när jag ändå tycker om honom.

Jag lyssnar på podden 30 plus trevar och den pratar om när det är dags att göra slut. Jag suger åt mig som en svamp. När respekten försvinner. När man inte är kär längre. När kärleken försvinner och allt bara är fel.

Jag är där. Allt bara är fel. Jag är så less. Jag är så trött. Jag orkar inte. Jag vill bara vara. Jag vill inte längre. Jag måste sluta vara rädd och ta det här steget snart. För nej, jag kan inte må så här längre.

Leave a Reply

