Rädslor

Jag är en tvekande person. Det är min akilleshäl. Jag tycker om att ta det försiktigt. Jag önskar jag kunde riva av plåstret. Jag önskar att jag kunde det. Jag har så svårt med farväl. Jag har svårt att göra mig av relationer som inte är bra för mig. Jag har så svårt att ta farväl. Jag hatar att jag har problem med övergivenhetskänslor.

Jag hatar att ge upp på någon lika mycket som jag hatar att bli övergiven. Mycket bottnar i min egen rädsla över ensamheten och övergivenheten. Ja, jag har själv blivit övergiven. Visserligen så är jag inte ensam. Jag har vänner. De ringer när de har problem. Men jag har en sådan inre oro som bottnar i en ensamhet. En övergivenhet som jag inte har kunnat fylla av mig själv.

Sedan har jag också så svårt för att fatta beslut. Även de minsta besluten är jobbiga för mig att ta. Jag är så imponerad av människor som bara går igenom livet och bara “vet”  hur de vill ha det.  Ja och nej är ja och nej.  Jag är mer gråzoner än så.

Jag fick höra av en manlig vän att jag måste vara den enklaste flickvännen någonsin då jag alltid säger ja till allting och att jag aldrig motsätter någon. Ja, jag vet. Det är det som gjort att jag hamnat här. Jag har aldrig sagt ifrån. Jag har aldrig lyssnat på vad jag vill. Jag har aldrig tänkt: Vad vill jag? Utan jag är mer: okej! Ja, det gör vi. Jag tar aldrig egna beslut. Förutom när det kommer till den här lägenheten. Där jag flyttat. Letat upp den själv och ordnat det. Så ja, jag kan ta beslut själv. Men sedan. Sedan finns det saker där jag bara följer med utan att tänka och reflektera över vad jag vill och våga stå för det.

Jag är rädd för att stå för det för att jag är rädd för att göra fel.

2 thoughts on “Rädslor

  1. Å, vad jag känner igen mig i dig! ❤ Jag ärl ikadan, och har av samma anledning (rädsla) hamnat i samma situation. Tro på dig själv! Du kommer att hitta så mycket styrka när du börjar tro. Jag är på väg dit, det är tufft tungt och jobbigt. Och ibland glömmer jag bort mig! Men, när jag hittar rätt – då är det så skönt! Och det kommer att bli bra en dag ❤ Som en vän sa "dig själv är den enda du måste vakna upp med varje dag, det är den personen du ska tycka om och ta hand om…"
    KRAM!

    Like

Leave a Reply

