Att vara rädd

Jag tänkte på något som jag ville skriva om men det försvann. Jag funderar så mycket på mitt liv just nu och på min framtid. Och hur allt ska bli.

Jag fick en fråga om vad jag är rädd för. Ja, du. Vad där jag inte rädd för. Jag är rädd för att spendera högtider själv. Som jul och nyår. Jag är rädd för att han ska bli så ensam i världen. Jag vet att hans sociala liv inte är mitt ansvar. Men jag bär det endå. Jag är rädd för att jag inte kommer hitta någon ny som är bättre för att alla fina män kanske är upptagna på denna planet. Jag är rädd för att visa mig naken för en annan man. Jag är rädd för ensamheten.

Jag är rädd för att vara ensam och känna mig ensam. Känna att det finns ingen där för mig. Som ställer upp med en trygghet. Det är jag rädd för. Fast sen inser jag ju att han inte har ställt upp så många gånger. Men endå. Det är en trygghet att ha någon där för en. Jag är rädd helt enkelt. Rädd för att bli ensam. Vara ensam. Att inte ha honom i mitt liv. Det skrämmer mig.

Kan ni inte berätta ni som gjort slut hur det är efteråt. Berätta hur du hanterade ensamheten? Stärk mig.

Leave a Reply

