Kommunikation och andning

När jag började den här resan så försökte jag läsa allt om kommunikation. För det är nog där vi var vårt största problem. Jag läste hemligheten som handlade om anknytningsteori, omgiven av idioter som handlar om discananalys, jag läste nystart, som handlar om personlig utveckling, jag läste på separation.se och läste även hans bok. Jag läste allt jag kunde komma på. Jag försökte så att ändra mig själv för att vi har svårt att kommunicera. Jag försökte verkligen allt. Och allt jag ville var att han skulle anstränga sig.

Jag hade så mycket ångest. Jag grät och grät och grät. Jag önskar så att det var annorlunda och allt bara låste sig mellan oss. Jag och han. Han och jag. Sedan kändes det som att jag inte kunde andas längre. Det var då jag till slut tog beslutet att jag Måste flytta. Jag måste kunna andas.

Jag önskar att jag hade fått psykologisk hjälp. Jag har sökt men inte än fått den. Jag önskar jag inte var tvungen att göra det här. Men ibland. Ibland så måste man. När man inte klarar av något annat. Så ja. Jag är så glad. Nej, glad är jag ju inte. Men jag har börjat kunna andas igen. Vilket är jätteskönt. Jag har börjat göra saker. Vilket är så skönt med. Jag andas.

Leave a Reply

