Livshjulet

En återkommande punkt kommer vara livshjulet i den här bloggen. Som en checkup för mig själv att jag går i rätt riktning på mitt liv.

Fysisk hälsa : den är bättre. Jag har hittat träningskläder och varit på badstranden. Jag har till och med badat. Så jag mår nog bättre fysiskt. Men jag har gått upp i vikt. Jag skyller på semester och att jag inte har lagat mat den här månaden.

Personlig utveckling : jag tycker jag utvecklas. Jag säger ifrån mer och går min väg. Det blir klarare för mig vad jag vill och inte vill. Jag vill vara social så då är jag social.

Familj/vänner/ relationer : familjen är bra. Jag har varit och hälsat på dem, de har hälsat på mig. Vännerna är fantastiska. Jag knarkar typ socialt umgänge. Jag bara umgås med alla mina vänner hela tiden. Det är fantastiskt. Relationer. Ja hrm till min särbo är det lite knasigt. Jag har kommit till en del insikter. Men det kan vi ta sedan.

Bostad : den börjar ta sig. Jag har inte jättemycket att packa upp kvar. Några kartonger kvar. Sedan är jag färdig. Det är så skönt att få till det hela.

Karriär : den är bra. Jag har ju semester. Men jag är saknad för mina kollegor ringer mig. De hör av sig och det är så himla fint.

Ekonomi : haha, jösses vad jag har använt pengar den här månaden. Det är helt sinnessjukt. Jag blir lite knäpp i huvudet och har gått loss som en tok på shoppa sakar. Vilket är helt galet. Men det är som en vän till mig sa, som också har gått igenom en separation. Det är en frihetskänsla när man får köpa eget och man blir lite knäpp. Men det går över. Det är bara så viktigt att få bygga sitt eget. Och jag kan inte göra annat än att hålla med.

Fritid/ socialt : Ja, jag är som sagt sjukt social och har just nu sjukt mycket fritid. Men som en annan vän sa åt mig. Jag har inte lugnat ner mig. Jag behöver komma ner i varv. Men det går inte så bra.

Kost : jag äter riktig mat även om jag kanske inte lagar riktig mat själv. Jag äter endå väldigt bra råvaror. Jag håller kanske inte äter alla mål. Men det kommer komma. Jag är nöjd.

Det känns bättre än förra månaden. Mycket bättre än förra månaden. Det är faktiskt okej just nu.

Leave a Reply

