Kriser och förändring 

1. Energiförlust- man blir trött. Allt som gått på rutin måste uppfinnas på nytt. Vad gör jag när jag inte längre delar stunden med honom. 

För mig är jag inte där än. Jag börjar bli piggare och jag sover bättre. Det kanske kommer när man 

2. Sorgen och sentimentaliteten som sköljer över en. Man är ledsen. Man påminns av det som fanns vilket gör en ledsen . Man saknar det som var bra. Simma igenom detn

Oj. Här är jag. Eller har varit jag. Jag har grinat så himla mycket. Jag spenderade så mycket tid gråtande innan och runt jag tog beslutet att flytta. Men just nu gråter jag inte. 


3. Man tappar sin identitet och roll. Man har tappat nått. Varit någon som varit älskad. Man har varit någons fru. Man byter roll. Man blir en annan person. Man blir sedd med nya ögon. Man omdefinierar sig.  Var ligger ens identitet. 

Jag tappade nog min identitet när jag blev ihop med honom. Min kärna. Sedan tappade jag den igen. Men nu känns det som att jag har hittat tillbaka till den jag var som yngre. Jag hittar mig. Det är nog därför det är så viktigt för mig att mitt hem ska vara pur mycket mig. 

4. Man tappar sin  självkänsla för att man tappar den man är till för. 

Ja, på nått sätt tror jag att jag har gjort det här. För jag har levt otroligt mycket för min man och på det sättet han vill leva. När jag upptäckte att han kunde välja bort mig så var det som att jag skapade ett inre tvivel. Vem är jag utan honom? Kommer någon annan vilka ha mig? Kommer ett liv finnas utöver det med honom. Men så upptäckte jag att jo. Men det gör det. Jag finns även utan honom. 

5. Man får ångest. Förändringar i sig ger en ångest. Själslig växtvärk. Man ska bli någon annan. Man blir påmind om att livet är ändligt. Och jag kan göra upp med detta faktum och kan förändra det jag vill och få en ny inriktning. Ägna tid åt att tänka. Okej vad är mitt nästa steg. Så man inte tillämpar i  tillvaron döva det här jobbiga. Förlika och se sin nya väg. 

Det här är inte jag än. Jag tänker nog en del på vad är mitt nästa steg men jag ser inte en om fem års plan. Jag kanske ska ta och skriva en här i bloggen. Vill ni komma med feedback då? För ja, ångest är verkligen vad jag har haft. Själslig växtvärk är ett uttryck som jag verkligen gillade. 

Och de fem tipsen är från relationspodden. 

Leave a Reply

