Att inte kunna slappna av 

Jag har en väninna på besök och hon sa att jag behöver lugna ner mig och sluta va så uppe i varv. Grejen är att jag sover bättre nu än innan. Men det är som att nått river i själen och jag har svårt att ta det lugnt och bara vara. Jag vill va i konstant rörelse och omgiven av folk för att må bra. Jag vet att jag skulle behöva ta det lugnt och lära mig andas. Men just nu är jag inte där. Jag har skaffat träningskort och tänker att om jag blir tillräckligt med kroppsligt slut så kommer min hjärna lugna ner sig. Eller? 

Jag vet bara att jag har svårt att vara ensam och svår att vara i stillhet. Jag vill bara vara i rörelse. Men jag har i alla fall lyckats sova hela nätterna. Så skönt. Det är ett steg i rätt riktning. 

Varför är det så? Varför har jag så svårt att va still. Har ni det kära bloggläsare? Hur gjorde ni för att lugna ner er själva och bara andas? 

Leave a Reply

