Att skapa sitt eget. 

Det är som att jag nu bygger ett hem där det är otroligt viktigt för mig att skapa mitt eget. Jag vill ha en blandning av gammalt och nytt. Jag vill ha nytt när det kommer till allt som har med säng och badlakan mm. Jag vill byta ut. Jag vill att det ska kännas som mitt. På riktigt. Att det ska skrika mig. Den jag är. Den jag vill vara. Det är så viktigt att det inte ska vara kompromisser. Det ska vara mig fullt ut. På riktigt. Inga himla halv. Det ska kännas rätt. Det har gjort att jag spenderar sjuka mängder pengar nu. Jag vill ju spendera. Men jag vill också spara. Jag tycker det känns jobbigt att ha den där spara och spendera känslan samtidigt. Att jag vill både och. 

Jag vet inte hur jag ska tänka där alls. Jag tror att när mitt hem är klart. Då kommer det kännas bra igen. Då ska jag spara. Ordentligt. Men nu måste jag få shoppa. Så mitt hem är mitt hem fullt ut. På riktigt. 

Det som känts viktigast för mig att byta ut och få nytt är. Sängen. Badlakan och sängkläder. Sen fick jag ju köpa ny soffa med men det är för att den vi hade skulle aldrig få plats i en etta. 

Sängen och sängkläderna och badlakan är på nått sätt att det är så sjukt förknippat med oss som par. Honom och mig. Det känns så viktigt att det ska vara bara min och mitt. Han rensar ju ut mig hemma hos sig. Och jag. Jag skapar mig hemma hos mig. 

På nått sätt är det som jag fått en sjuk injektion i kroppen och vill att mitt hem ska skrika mig. Bara mig. Mig fullt ut mig. Och om en sak inte är jag. Nä men då åker den faktiskt inte in hemma hos mig. 

Så det så.

Leave a Reply

