När man upptäcker för att man är utanför. 

Jag börjar se mig själv utan man. Jag vill inte förlora honom som bästa vän. Men jag ser mig själv mer och mer utan man. 

Mer för att jag upptäcker att det går utan honom. Att jag tycker om att ta hand om mitt hem för min skull. Inte för att jag får skäll för honom. Eller att han väntar ut mig så jag gör det. För att jag inte klarar av att vara lika envis som honom. Vet du hur skönt det är att aldrig ha ett diskberg. Okej jag har inte bott där så länge. Men jag har diskat varje gång jag lagat något. Det är som att det inte blir på samma ” vänta ut tills någon av oss gör det” spel. För han vinner alltid för han kan vänta till all disk i skåpet är slut. Det är skönt att veta att jag bara har mig att ta hand om. Jag vet inte. Det där vardagsskavet är det som sliter fruktansvärt på en när man inte har det andra i förhållandet som man behöver få för  att må bra. När det saknas det där vitala. 

Jag önskar att jag kunde sätta fingret på vad det är som gör att man inte längre vill stå ut med det dåliga i ett förhållande. När älska inte längre räcker. Men jag är där. Jag är där när älska inte längre räcker. Jag vill ha mer av en partner än det jag får. 

Leave a Reply

