Mat i popcornlyan 

Jag har ätit själv för första gången nu. Jag fick köpa nya tallrikar för att kunna mikra. Allting jag äger har guldkant och skulle orsaka blixtrar i mikron. 

Jag trivs i popcornlyan. Huset är så där. Jag kommer nog avsky en granne. Som började spela musik kl 3.00 en natt. Men nästa gång så ska jag vara modig och säga till. 

Men lägenheten är så fin. Utsikten är fantastisk. Jag har två delar så gott som klara. Det är badrummet och köket. Vilket är skönt. 

Min man har gjort sig av med alla mina duschsaker hemma hos sig. Det gick fort. Jag trodde de skulle få vara kvar. Men inte. Han har skällt på mig flera gånger när jag kommer dit och hälsar på så att jag får ont i magen och vill gå därifrån. Han gör det inte lätt för sig. Eller det kanske är det han gör. 

Jag vet bara att jag är glad över min lilla lya. Jag är glad över att jag tog steget och gjorde det här. Att jag inte orkar bli skälld på längre. Så jag har som mål idag att packa upp ännu mer kartonger. Kartonger som skapar mitt hem. 

 

2 thoughts on “Mat i popcornlyan 

  1. Det är så mitt ex gjort…. för att underlätta för sig själv så har han skalat bort mig och allt som förknippas med mig. Synd bara att han även var tvungen att ersätta mig med en ny. Men det är väl ett sätt att döva smärtan. Den “enkla” vägen.

    Like

Leave a Reply

