Idag är en bra dag. 

Vi har varit på familjerådgivning i hela 16 gånger. Det som har hänt är att jag hittat styrkan att bli särbo och flyttat. Min man han tycker inte det har varit bra. Vilket man kan förstå då han vill inte att jag ska flytta och nu har jag gjort det. Jag har sovit två nätter i min lägenhet. Resten hos honom.

Jag har skruvat på min byrå och andra möbler.  Sedan upptäckt att jag skruvat fel. Jag blev så deppig att jag gick hem till honom och hängde där istället för att behöva slå isär det jag skruvat fel. Men som sagt jag lär mig varje dag om vad som går och inte går. Jag blir starkare i själen och fattigare i plånboken. Ja. För oj vad dyrt det är att flytta. 

Jag upptäckte att jag inte har några tallrikar man kan mikra med. Så det fick jag införskaffa. Jag har fått köpa kryddor och mat. Det känns som min semester kommer gå fort i min popcornlya. För jag har så mycket att göra med hela uppackning. Skruva möbler. Skruva fel. Skruva om. Och så har jag folk som vill umgås. Vilket är fantastisk. Som ni märker idag är en bra dag. 

 

Leave a Reply

