När man inte känner sig hemma någonstans

Jag frågade om han saknar att sova bredvid mig. Han sa att det gör han inte. Han är inte sån. Han har redan processat klart och  det gör han inte. Jag tror han ljuger för mig eller sig själv. Eller så är han lättad över att jag flyttade.

Min lägenhet luktar fortfarande konstigt. Det är nog för att den inte doftar mig än. Tänk vad sånt är viktigt. Att en lägenhet får lukta en själv. Dofter är viktigt.  Igår var jag och shoppade duschdrapperi, toarulllehållare, duschcreme, shampoo och balsam. Så nu kanske lägenheten kan få dofta mig. Jag må haft samma kläder sedan i lördags men jag duschar varje dag och byter underkläder. Jag hittar inte mina kläder än. Det är det som är problemet. Eller jo, jag har hittat men det är bara de som är fula. Som jag egentligen borde kasta eller göra mig av med.

En annan grej som försvunnit i flytten. Min himla rakhyvel. Har jag sagt att kläderna jag har är kontorsshorts och en topp. Men mina ben!  De blir ju hur lurviga som helst. Jag vet att det kanske inte är något som man ska bry sig om men jo, det gör jag faktiskt.

Jag tror det blir bättre när jag får mat i kylskåpet. Mat i frysen och kan börja laga mat. Att ju mer min lägenhet kommer i ordning. Desto bättre blir det. Jag tror också det här att jag lever utan internet och tv gör rätt stor skillnad med. jag har inte internet än och inte tv. Dels vet jag inte hur jag gör. Men det kommer jag nog komma på. Sedan vill jag inte ha det för då kommer jag att fastna i det och aldrig få klart min lägenhet. Eller jo, internet vill jag ha. Men jag hittar inte rautern jag köpte. Den ligger i en kartong. Tur att mobilen har internet och spotify och Acast. Vad sjutton skulle jag göra utan dem.

Det gjorde väldigt stor skillnad att få städat faktiskt och nästan en hel Ikea möbel på plats. Den möbeln kommer göra att jag kommer kunna stoppa in mycket av mina flyttkartonger in i de lådorna.

Jag bloggar inte bara. Jag skriver även dagbok hemma. Under den här processen med min man som faktiskt startade för över ett år sedan nu. Så har jag haft en rosa med guldränder och nu senast en svart. Men igår köpte jag mig en ny. En ny som ska till popcornlyan. Men jag vill inte skriva i den än. Jag vill skriva klart den svarta boken.
I den skriver jag allt jag inte vågar skriva här för att det kanske då kan tyda fram vem jag är.

 

 

Leave a Reply

