Ingen av oss kommer ändå härifrån levande. Så varför oroa sig så himla mycket. Var ett citat jag hittade på instagram. Det gick rätt in i hjärtat. Jag har oroat mig väldigt mycket genom åren. Jag har aldrig satt mig först. Men nu gör jag det. Jag är väldigt stolt över att jag flyttade. Jag är väldigt stolt över att jag vågar gå levande ur det här. Att jag väljer livet. 

Jag lever i vad som känns som flera hundra flyttkartonger. Men det är okej. Jag har ett mål idag och det är att skruva ihop min byrå. Helt färdig ska den bli. Det är som att varje skruv som blir i skruvad blir jag lite starkare. Att varje sak som kommer i ordning bygger jag även ihop mig. 

Jag tror man måste ge upp tanken på en sann stor kärlek. Utan att kär är ett val som man kan göra många gånger. Antingen att man väljer kärlek till samma person varje dag eller så väljer man någon annan och hoppas att den älskar en tillbaka. Just nu väljer jag kärleken till mig själv. Varje dag. Sen jag flyttade har jag inte lagat mat något alls hemma. Kanske för att det är torsdag och jag äns så länge packat upp kryddorna men inte kastruller och stekpannor och inte har annat än frukost i kylskåpet. Men jag äter min favoritmat. Jag har köpt lemonade som jag dricker. Jag andas. Jag skruvar och jag sover hela nätterna. Det är som att jag kan sova nu. Vilket är skönt. 

Leave a Reply

