Skilsmässopodden

Här står man i godanro och borstar tänderna med skilsmässopodden på i bakgrunden på morgonen.  Lyssnar på ett halvt öra om tips och bra tankar och vad får jag då höra! De rekommenderar min blogg! Jag blev så chockad( okej, dramaqueen, jag vet!) att jag tappade tandborsten i handfatet och var tvungen att pausa  på mobilen som låg på tvättkorgen. Spola tillbaka på acast och sedan lyssna en gång till. Tack snälla för att ni tipsar om mig. Jag blir så glad.

Jag funderade på avsnittet jag hade lyssnat på tidigare. Om varningstecken i ett förhållande att det är i riskzonen.

Det första som Skillsmässopodden tog upp var att man ser mer det negativa än det positiva hos sin partner. 

Det andra var att man inte bråkar tillräckligt. 

Att man inte gör tillräckligt med saker tillsammans och planerar roliga saker. 

Sedan var det fler punkter som de hade på sin lista. Men de har jag glömt nu. Om jag inte skriver upp det på en gång så glömmer jag.

I min och min mans förhållande har vi gjort oss skyldiga till alla de där ovan. Speciellt nr 3 och 2. Det där med stiltje och ta varandra för givet. Det är nog väldigt lätt att göra. Vi har nästan aldrig gjort något roligt tillsammans. Vi har nästan aldrig bråkat heller. Och jag har nog gjort mig väldigt skyldigt till att se det negativa den senaste tiden. Eller ja, det senaste året. Sedan kär dog.

Vi har aldrig varit bråkiga som personer. De ville hävda att bråkar man inte så är det för att man inte bryr sig tillräckligt. Jag vill hävda att jag är sjukt konflikträdd så det gäller inte. Jag är lite av den typen att jag tycker att det ska räcka att säga det jag vill och  man ska lyssna på varandra. Jag skulle nog vilja lära mig hur man är osams och bråkar mer.

 

Leave a Reply

