Att känna sig ensam 

Jag har flyttat nu. Jag har sovit en natt i lägenheten. Jag frågade om han ville komma över och hälsa på eller om han ville ha besök. Det ville han inte.

Jag vet inte han gör det så himla svårt för mig. Det känns som han vill göra slut men är för feg för det. Eller att han är sårad och vill att jag ska plågas. Plågas ihjäl. Jag spenderade dagen med ont i hjärtat.

Sedan så när jag var mitt uppe i att ordna med lägenheten så ringer han och är på stan och vill träffas. Jag går ut till honom i solen och vi går hem till mig. Då känns det bättre. Men samtidigt. Han uttrycker att han inte bryr sig. Att det hänger på mig om vi ska umgås.  Jag är bara ledsen. Det är ensamheten som river i mig. Jag måste bara vänja mig.

Ibland räcker det nog att bara ta ett andetag och det är gott nog. Just nu är det så. Att andas är okej. Andas är gott nog.

Leave a Reply

