Jag funderar rätt mycket på det här med täcke och kuddar. Jag flyttar. Till helgen men får inte sängen fören nästa vecka. Vilket gör att jag behöver mina sängkläder här hemma. Men jag måste få med mig dem till popcornlyan. Och hur får jag det? Jag kanske måste ta en taxi ner med sängkläder för att gå med mig det ner. 

Något jag har upptäckt är att de saker jag oroar mig mest praktiskt för. Bara på nått magiskt sätt ordnar det sig. Jag har en kompis som alltid säger. Det där är bara praktiskt. Det ordnar sig. Ta hand om din själ istället. 

Jag försöker verkligen att leva efter det. Även om det är otroligt lätt att gå upp i saker som inredning. Köpa saker osv så är det själen man verkligen måste vårda i en separation. Jag har försökt ta hand om min själ. Jag står i kö för att prata med psykolog. Jag lyssnar på mig. Jag flyttar. Jag skriver även dagbok. Men jag märker att jag gärna går upp i det praktiska. För det är lätt. 

Nu ska jag snart få nycklarna. Det ska bli spännande. Min popcornlya. 

Leave a Reply

