Idag gör hjärtat ont igen. Det kramas om det och det känns som det är två sår som blöder nertill och så fort jag andas så åker det en egg in i de där såren så jag inte kan andas. 

Det har varit bra nu i två veckor. Vi skrattar igen. Och jag flyttar. Det känns som att det kanske hade varit lättare om det inte hade blivit bättre precis nu. 

Men det är det. Men kanske är det för att vi inte har lika mycket som sliter oss isär då jag och han har delat upp våra saker och inte behöver oroa oss för vem som gör vad. 

Han vill fortfarande inte att jag flyttar. Han vill bo med mig. Han har hjälpt mig packa. Nära saker och nästa vecka så hjälper han mig att bära saker till min nya lägenhet. En utan honom. Jag vet att jag väljer mig före honom. Att jag väljer mig före oss. 

Vet ni. Kanske är det sommaren. Kanske är det jag som får som jag vill som gör det lättare. Men ja, nu går det säkert bra. Flytt snart. 

2 thoughts on “

  1. Känner så igen mig i det du skriver! (Hittade hit då jag lyssnar på skilsmässopodden)
    Flyttade vid nyår. Lämnade min sambo sedan 26 år tillbaka… skaven hade skavt sönder mig. Han ville inte detta. I desperation ville han att vi iaf skulle bli särbos. Jag ville ha ett totalt bryt. Nu efter några månader är det han som stänger ute mig. Jag har ångerskänslor. Borde nappat på särbos men var så trött och slut innan flytten. Så fokuserad på att få vara själv och bara få göra ingenting.
    Jag vet att det går upp och ner med känslorna. Precis som du beskriver. Men hoppas och tror att hur det än blir så blir det bra i slutänden… Både för dig och mig! Styrkekram till dig!

    Like

    • Åh stor kram ❤️ för oj vad jag känner igen mig i dina ord. Att skav så kan skava sönder en. Så svårt. Men samtidigt. Vi klarar det här! Tack för kommentaren 💕

      Like

Leave a Reply

