Lilla ångest listan

Vad har du ångest över just nu? 

Jösses, måndag. Att jag nyss bråkat med honom. Att det är way to many kartonger för 42 kvm. Hur ska jag få plats? 

Hur ska jag få tv in i tv kartongen själv. Att jag är arg och sur på honom för att han inte diskar och lagar mat. Låter mig göra det när jag kunde plocka saker istället. Att det som kändes så fint i helgen nu är tillbaka till rutten stämningen. Att jag beställt saker på tradera som jag ska ha till lägenheten som jag smygpackar ner i kartongerna istället för att women up och säga jag har beställt bestick so what! 

Vad är din mest återkommande ångest? 

Att jag ska klara mig själv. Att jag måste hitta i mina kartonger själv. Att jag måste köpa mer lådor att ha i expediten. Som jag på nått magiskt sätt ska skriva isär och få in i lådor för att kunna skruva ihop den igen. Tänk om det tar slut och tänk om det gör det och jag aldrig hittar någon ny? 

Hur känns ångesten? 

I bröstet. Det gör att jag inte kan sova. Jag får huvudvärk och svårt att andas. 

Hur hanterar du ångesten? 

Jag lyssnar på musik, jobbar ihjäl mig och försöker leva efter mottot. This too shall pass. 

Jävligt svårt och så gråter jag en skvätt då och då. 

Lånad av Linnéas blogg

Leave a Reply

