När det känns bra mellan oss.

I helgen är det första gången som det känns bra mellan oss. Vilket är fint. Det kändes som att det är ju så här jag vill ha det.

Helgen var ändå mycket på mina villkor. Det var så himla fint. Jag uppskattade det väldigt mycket. Det kändes bra. Det väckte ett hopp i mig. Jag vill flytta. Det vill jag. Men jag vill också ha honom. Det är så synd att vi inte kunnat bryta det här tidigare.

Men det är himla skönt att det är jag som står på mig i den här processen.

Jag förstår inte varför allt ska kännas bättre de två sista veckorna! Om hur en helg kan vara så mysig. Jag vet inte vad det beror på längre. Att det går upp och ner. Nu är det inte samma sorts avgrundssorg längre. Jag grinar inte varje dag längre. Jag packar och känner en inre styrka. Innan beslutet grät jag massor, under beslutet och direkt efteråt kom en förlösande gråt som tog 1,5 månader att bli av med.

Nu, nu har jag bara en inre röst som säger det kommer gå bra. Det kanske är för att det är lättare att andas och inte samma tryck över bröstet längre.

Det är snart dags. Det ska bli skönt. Jag funderar på om jag ska våga att lägga ut lite bilder när flytten är klar. Men samtidigt. Min stil kommer ju antagligen avslöja vem jag är och jag är nog inte redo för det. Jag vet bara att det vilar ett lugn i mig att jag gör rätt som flyttar. Att jag gör det här för min skull.

 

 

4 thoughts on “När det känns bra mellan oss.

  1. Vet du? Det är inte konstigt att han steppar upp nu och gör allt. Det är så kort tid kvar och jag känner så väl igen det. Min fd. make hade ingen betänketid innan. Jag bara försvann men under tiden kämpade han som ett djur för att jag skulle stanna. Något jag inte vågade lita på skulle hålla i längden för då hade han gjort det mycket tidigare.

    Like

    • Ja, det är så jag känner med. Jag litar inte på att förändringen är varaktig. Men det konstiga är att det känns bra mellan oss nu. När det är en vecka kvar till flytt. Helt galet

      Like

      • Fast jag läste också att allt var tillbaka på ruta ett för ett par dagar sedan. Ta tiden! Ni båda kommer behöva den och sedan får ni se var allt landar. ❤️

        Like

      • Ja, så är det verkligen. Jag vet fortfarande det här är rätt beslut och det här är vad jag vill. Jag tror det som sagt är lugnt för att det alltid blir så innan nått bra händer emellan det dåliga

        Liked by 1 person

Leave a Reply

