Två veckor kvar 

Snart är det verkligen flytt. Det är två veckor kvar. Jag ser målet och min man börjat äntligen hjälpa mig lite. Han har lyft kartonger. Plockat isär en del saker. Och bett mig att inte flytta. 

När jag har flyttat ser jag framför mig hur jag ska sola på badstranden som jag har gångavstånd till. Jag ska även virka ett överkast i höst. Men först ska jag packa upp alla mina saker. Vilket känns helt fantastiskt. Jag längtar. Det är konstigt att jag tar det så bra. 

Vi var på familjerådgivningen idag och jag blev så arg att jag grät. Jag är den gråtande typen. Vilket kan vara frustrerande när jag önskar att jag skulle kunna skrik istället. Nu sitter jag här med värsta huvudvärken. Jag är så arg på honom över så mycket och jag vet inte hur jag ska komma över det. 

Hur kommer man över bitterhet och ilska?  

One thought on “Två veckor kvar 

  1. Jag tror att tiden är viktig där. Men även att man accepterar att läget är som det är. Hur svårt som helst och jag kan fortfarande vara bitter och känna ilska fast det gått över ett år sedan min skilsmässa och så otroligt mycket har hänt sedan dess

    Like

Leave a Reply

