Jag inser. 

Jag inser att jag har gråtit i över ett år nu för vårt förhållande. För oss. För kärleken som dog. Jag gråter för jag vet att du vill och jag vet att jag önskar det vore annorlunda.

Det är som att jag vill två saker. Ett att fortsätta för alltid. För jag vet att det går att få det bra. Men min själ längtar efter nått annat. Den längtar bort. Den längtar efter mitt eget och mitt liv. På mitt sätt. Jag vet inte vad mitt sätt är än. Men jag längtar så efter mitt eget.

Det där med tryggheten. Så svårt och jobbigt.

Jag vet att jag mår dåligt som det är nu. Jag vet att jag längtar efter frihet. Mitt eget och min inredning. Jag vet också att jag älskar. Jag älskar honom. Men oj vad jag vill vara min egen just nu och leva fri.

Leave a Reply

