När det går lätt är det rätt 

När saker går lätt 

Jag har kämpat så mycket de senaste åren. Verkligen i motstånd. Mot så mycket men vissa saker har bara gått lätt. Det som har gått rätt har samtidigt visat sig vara helt rätt. 
Som jobbet jag har nu. Jag jobbade på ett annat ställe med kundservice ( vill inte säga inom vilken branch för tänk om jag skvallrar vem jag är då) och in en vecka kommer en kvinna som jag pratar trevligt med och ger service. 

En vecka senare kommer hon in och erbjuder mig ett jobb på det stället jag jobbar nu. Det gick så lätt och är det bästa jobb jag haft. Jag älskar mitt jobb. 

Den här lägenheten fick jag också sjukt lätt. Vem får ett förstahandskontrakt på 10 dagar i den här staden där det inte finns några lägenheter och köerna är år långa! 

Gick också sjukt lätt och därför tror jag det är rätt. 

Så i förrgår natt när jag inte kunde sova hittade jag på en Facebook sida med köp och sälj. Samma porslin som min morfars mamma hade som står på vår familjs land. Och jag bara kände att det där vill jag ha i lägenheten. För jag har druckit så mycket te ur de kopparna. Ätit jordgubbar med ovispad vispgrädde och socker på trappan i de djupa skålarna. Och det var samma servis. Samma. Så jag skickar ett pm till hon som säljer det och så visar det sig att det ligger långt ut på landet. Men att jag ska till min tjejkompis som bor precis i närheten och hon ska hämta mig för jag har inte bil. Det kändes som om det också var menat. Jag ska få ha porslinet hos dem till efter flytten. Och 400 kr för nått som verkligen betyder nått för mig. Gick också sjukt lätt. 

Det går så sjukt lätt det här. Det är som att det är menat. Vilket jag är så glad över. 

Jag tror verkligen på ödet. Och jag börjar inse att är det rätt så går det lätt och fort. Jag ska vara öppen för den känslan. 

Porslinet är det som är till vänster framme i bild med små guldrutor. Och ja, jag inser mycket väl att jag inte kommer kunna micra dem men ändå. Det är menat att jag ska ha det porslinet precis som min popcornlya. 

Leave a Reply

