Att gå på familjerådgivning 

Vi går på familjerådgivning tillsammans och har gjort ett tag. Han tycker det inte get något medan jag tycker det ger massor. Jag lär mig sanningar om mig själv och hur jag fungerar vilket jag uppskattar. 

Som här om dagen när jag inser att han har en stark rätt känsla. Det ska vara rätt. Medan jag då tystnar för att jag orkar inte prata och försvara det som är min åsikt. Jag är nog för vek så och har börjat säga ifrån mer. Det tror jag kommer ändras när jag flyttar till eget. Att jag får vara själv. Jag kan ha för stark tilltro till att bo själv men jag tror att det är bra för mig. Annars skulle jag inte göra det. 

Jag har beställt soffa och säng. Har ett vardagsrumsbord som jag vill ha och har en byrå. Jag är så glad. Mitt hem känns komplett. Jag har två bokhyllor jag egentligen inte vill ha men jag tänker att jag tar dem så länge och byter ut dem när det behövs. 

Mitt nya hem kommer bli fint. Jag längtar. Nu är det snart en månad kvar. Till flytten.  

Leave a Reply

