Att vara före den andra.

Min man frågar ofta varför jag gör det här. Jag har kommit ur det här stadiet med att fråga varför och känna paniken över det jag gör. Jag ligger steget framför honom i mina känslor. Min man undrar hur jag ska hinna innan flytten. Hur ska jag hinna packa hela hemmet. Men jag har inte så mycket kvar att packa. Det är ett rum kvar. En del saker ska säljas. Källaren är kvar men inte hela.

Så jag tror att jag kommer hinna på ett bra sätt. Jag kommer hinna färdigt innan flytten. Han tror inte det. Men jag vet att jag kommer hinna det hela innan flytten. För så mycket är det inte kvar. Visst det är en hel del kvar men inte så mycket. I källaren är det hela världen kvar. Eller ja halva, jag behöver “möblera om där nere hjälp. Men så mycket är det inte kvar där nere heller. Den här veckan ska jag försöka gå ner en stund varje dag. För det tror jag underlättar. Jag kommer hinna klart med flytten.

Liksom att jag kommer klara den här psykologiska processen som flytten ger mig. Jag klarar det här

Leave a Reply

