Vi var på bio igår. Det var en överraskning och en film jag verkligen, verkligen, verkligen ville se. Han anstränger sig verkligen ibland. Det är fint. Sedan så gick vi på vägen hem från bion och pratade och han kom till insikt med vad det är jag vill med att bli särbo. Att lära mig säga ifrån och sätta gränser. Det kändes verkligen skönt att han kom till den insikten. Äntligen.

Jag har haft två dagar ledigt och packar och packar och packar. Det ska bli skönt att snart få flytta. Jag ser äntligen fram emot det.

One thought on “

  1. Vet du vad jag tänker på? Att du så självklart skriver att han “verkligen anstränger sig” så ska det inte behöva vara. Det blir så fel… jag tror att ni båda kommer växa enormt i det här! Du kan träna på att säga ifrån och vara själv. Din man kommer komma till insikt att han inte kan ta allt för givet.

    Like

Leave a Reply

