När började det skava 

Jag började fundera på när vi kunde ha vänt det här utan att det skulle bli en flytt. Jag funderar hade vi kunnat vända det 2016? Nej, då hade det gått för långt. 2015 det var då tvivel komma. Så jag tror att 2014 är året som det hade gått att vända. 2013 hade sönder oss och 2012 var ett slitit år mellan oss. Det innebär att det har varit ordentligt med skav i 5 års tid. Det här är inget spur of the moment beslut. Det är en lång väg som lett hit. Och som jag kämpat. Jag har kämpat och kämpat och kämpat. 

Jag försöker se vad man kan göra annorlunda så jag inte gör så här igen. Jag vill inte göra så här igen. Jag önskar jag sett tecknen tidigare. Att jag lyssnat på mitt hjärta och min mage och att det gjort ont tidigare. Att jag sagt ifrån. Men det är väl så. Man vill inte erkänna för sig själv att det inte är bra för då måste man erkänna att man går emot sig själv och sitt inre. 

Leave a Reply

