Jag har nog världens bästa chef. Ja, faktiskt jag tycker han är så bra. Eller jag har många bra chefer. Han har lånat ut en sådan där mäta mot vägg grunka. En manick som mäter åt en så man slipper mäta med tumstock och gissa. Man får exakta mått. Så skönt. Så i morgon ska jag mäta lägenheten. Det ska bli spännande. Sedan ska jag ringa mamma och prata säng och soffa. 

Jag har fått tygproverna nu till tygerna från butiken på nätet jag tittar på. Det var inte alls så fint som jag tänkt mig. Men men. Får bli en ljusgrå. Jag vill ju ha färg. Men den gula var barnbajsgul och den blå såg mer svart ut. Den rosa fick jag inget prov av. Men grått fick jag flera nyanser och det fanns en ljus som var fin.  Så den blir det nog på soffa och säng. 

Vet ni det är inte så lång tid kvar nu. Jag har börjat packa i lägenheten. Det kommer kommentarer om att jag har kartonger överallt. Vilket jag också har. Men det kommer bli värre och det är bara att stå ut med kommentarerna. Jag vet inte vad jag ska göra annars. Vi har en helt okej stämning ändå. Vi kramas och pussas. Äter tillsammans. Umgås. Det är mysko. Jag förstår inte. Även om han kommer med pikar så tröstar han när jag är ledsen. Som sagt jag gör det här för mig. 

Leave a Reply

