Jag är nästan avundsjuk 

Jag är nästan avundsjuk på dig sa en kollega till mig i telefon. Han sa att tänk så fantastiskt att få börja om och forma ditt liv som du vill ha det och på dina villkor. Kände för att åka över till hans kontor och kräkas lite i hans kaffekopp. Ja, på riktigt. Jag känner inte att livet är på topp idag. Jag sörjer mest. Min man frågade om varför jag inte vill Skiljas i helgen igen. 

Jag sa att jag älskar men räcker det. Jag kanske ska bli singel då? Han säger om du inte litar på mig och inte vill leva med mig. Varför vill du då vara gift med mig. Bra fråga älskling, bra fråga. 

För att slippa vara ensam. Som jag fruktar ensamheten. För att jag faktiskt trivs bra med dig och skulle få ett okej liv. Inte ett liv jag vill leva. Men endå ett liv som är ok. Hur många människor kompromissar inte sönder sig för sina partners skull?

I morgon är det dags. Parterapi igen. Jag ska prata strategi och struktur och lust. Den icke existerande lusten. Jag vill inte längre. Det som var vi finns ej mer och jag vet inte hur jag ska gå vidare med det. Hur jag läker och blir hel. Men på nått sätt går det väl? 

Eller? Vem vill ha en Mig? Finns det nått annat än att göra sig själv lycklig? 

2 thoughts on “Jag är nästan avundsjuk 

  1. På något sätt så känns det som om han vill skiljas men inte själv vågar säga det och försöker göra allt för att få dig att ta beslutet? Har jag fel?

    Like

    • Ja, så tror jag med. Det är så mycket jag vill skriva men inte skriver av respekt och även för att jag vill vara anonym. Att våra samtal kan leda till mig om jag skriver dem på bloggen. Så då blir det lite luddigt.

      Like

Leave a Reply

