Packa pappas kappsäck 

Idag spenderade jag många timmar i källaren. Jag har sorterat och plockat och slängt. Bland annat 15 kokböcker. Jag är inte duktigt på att laga mat så alla ger mig kokböcker som jag ändå inte använder. Så de fick ryka. Det som är jobbigast och jag inte vet vad jag ska göra av med är alla dessa barnsaker från när jag var liten. Som jag fått av föräldrarna. Handgjorda kläder, gosedjur mm. Jag har inte barn. Jag får dåligt samvete om jag ska slänga dem. Men vad ska jag göra med dem? Jag har ingenstans att förvara dem heller. Så jag ska skicka tillbaka dem till mina föräldrar. Om jag får barn så ska jag göra mig av med allt utom några få saker. Verkligen för det där med att flytta isär som vuxen och behöva bära med sig det dåliga samvetet över alla ens egna barnsaker som ena päron har sparat dåliga samvetet tar död på en på riktigt. 

Så jag har grinat idag igen. Och gjort mannen olycklig. Och mig själv. Ibland undrar jag varför jag gör det här. Men sedan så kommer jag på det. Och då packar jag lite till. 

Vår källare blir det i alla fall mindre och mindre saker i. Jag har tagit upp flyttkartonger till lägenheten med. Det är lika bra. Bara få det gjort. En sak i taget. 

En sak i taget. 

Leave a Reply

