Så ont i mig

Jag har nog inte varit så ledsen på länge som jag är idag. Jag är fruktansvärt ledsen i hjärtat och själen.

Så pass ledsen att jag tog beslutet att ringa vårdcentralen och fråga om någon att prata med. Vilket är stort för mig. Jag inser att jag inte klarar det här själv. Idag när jag kommer hem från jobbet ska jag nog ligga i sängen hela dagen och  bara vara.
Inte göra nått annat än att bara vara.

Jag vet inte vad det beror på. Om det är allt? Eller ingenting? Eller kombinationen?
Jag vet att idag orkar jag inte mer än att få vara ledsen. Jag vaknade ledsen och kommer gå och lägga mig ledsen.  Grejen är att han var så förstående i morse. Han sa att det är okej, och måste man så måste man. Men det är i mig det gör ont. I mitt hjärta.
Är det okej att må så här när man är den som går?

2 thoughts on “Så ont i mig

Leave a Reply

