Älska och kärlek, det är att vara villig att krasas i tusen bitar och älska sig trasig för löftet om oss

Okej, allt fler människor vet nu, vad som sker. Vad som händer. Att jag flyttar. Han har lagt fram det som att jag lämnar. Inte att vi ska bli särbo utan det är: Hon ska flytta.

Han tror inte på det här med särboskap säger han. Jag tror på det. Jag kan inte sova längre känns det som. Ångesten kramar runt hjärtat och tröttheten är total. Det är svårt det här. Jag börjar få kroppsliga åkommor för min ångest.

Jag vet att jag inte har den roligaste mest härliga, fantastiska och alla superlativ bloggen på den här jorden inlägg. Men mitt liv är faktiskt inte så roligt just nu.

Jag lämnar en man jag älskar för att bli särbo,  han kanske väljer att inte vilja vara särbo med mig. Han är ledsen för att jag inte vill leva med honom och jag är ledsen för att han inte vill vara särbo med mig( kanske).

Jag är ledsen för att vi i vårt förhållande inte har vårdat det tillräckligt för att det här bara ska vara en liten “bump” in the road. Utan att det krävs en flytt för att jag ska bli hel. Jag är ledsen att jag varit med och tagit sönder oss och även tagit sönder mig.

Att han inte kan krama ihop mig till jag blir hel. Att älska inte räcker för mig längre. Att jag vill mer i livet än det jag har nu.

Så ja, det här är en blogg i sorg. För oj vad jag sörjer att lämna för ett särboskap. Oj, vad jag sörjer att inte kunna sova varje natt bredvid honom. Oj, vad jag sörjer att jag gick sönder innan jag tog tag i mig och i oss. Att både han och jag hade sönder oss och sönder mig och nu har jag sönder honom.

Älska och kärlek, det är att vara villig att krasas i tusen bitar och älska sig trasig för löftet oss, innan man upptäcker att det gått för långt och varit försent. Men som jag älskat och gett upp mig själv för vår kärleks skull. Och oj vad jag reclaimar mig själv nu för min skull och för vår kärleks skull.

Leave a Reply

