Samtal med mamma

Jag försöker prata med mamma om det här nu när jag är hos henne i påsk.  Hon tror inte jag kommer gå tillbaka till honom. När jag väl flyttar. Vi pratar om att jag vill ha barn. Men är tveksam över att skaffa det nu när det är som det är. Hon sa. Men du kan alltid åka till Danmark. 

Det jag känner är att jag vill flytta och leva ensam i en etta. Jag vill inte vara gravid när jag flyttar och inte få barn 9 månader senare i en etta. Dessutom är jag inte tillsvidare anställd fören nästa år. Visst man ska inte vänta när man är över 30 närmare 30s mitt med barn och jag har haft sådan panik när det kommer till barn. Men jag vet att jag inte vill just nu. Till hösten kanske. Men inte nu. Jag vill jobba och bli hel. Jag vill få ettan till min. Jag vet inte om jag vill ha barn i en liten etta. 

Jag vill bo ensam och ha en pastell blå soffa och bli hel. 

2 thoughts on “Samtal med mamma

Leave a Reply

