Kontraktet är skrivet.

Att skriva kontrakt. Min själ gick sönder. Hela promenaden från hyresbolagets kontor till mitt kontor där jag jobbar. Jag fick låsa in mig och låta tårarna flöda. Det gör så ont. Det blev så faktiskt. Det är som att jag går sönder. Jag vet samtidigt att det är vad jag behöver. Men det gör det inte lättare. Det gör det inte alls lättare. Inte ett jävla dugg lättare.

Det gör bara ont och jag gråter. Min själ, min arma själ. Min arma, arma själ. Jag vet att det kommer bli bättre som särbo. Jag tänker hela tiden: This too shall pass.  Jag lyssnar på Frost. Ja, disney och let it go är en jäkla powerballad som kan vara skönt i vårregnet på vägen hem. Jag bryter ihop, tårarna får falla. Hela jag är en pöl inombords.

Det är så konstigt. Det är konstigt att jag vill det här. Men ändå att jag är så, så, så himla ledsen. Det är en sådan sorg. Det är en sådan himla sorg. En himla, himla, himla sorg.

Så idag är jag puffig i ansiktet. Sorgen synns och nu kan jag bara gå vidare. För i sommar då flyttar jag. I sommar är jag ensamboende istället för samboende. Jag är en särbo.

2 thoughts on “Kontraktet är skrivet.

Leave a Reply

