Jag ligger i badkaret och inser att han nog mer eller mindre kommer bli tokig om han går ner i förrådet. På grund av hur det ser ut. Men jag sa att det skulle vara en himla röra. Och en himla röra är det. Jag ska försöka göra mig av med böckerna. 

Jag ska försöka låta bli att bli sentimental. Jag ska försöka andas. Jag ska klara det här. Jag vet att man står sig själv närmast men det känns som att jag tar det här sämre än vad han gör. Jag är ett vrak. 

Men jag är ändå stolt att jag vågade. Jag hade kunnat dra ut på det här i en evighet. På riktigt. En lång evighet. Men nu vet jag.  I sommar kommer jag bo i en etta sjukt centralt. Jag kommer få rå om mig själv och bli självständig.

Det kommer bli en sådan lärprocess. Ett jobbigt uppvak.

2 thoughts on “

Leave a Reply

