Verkligheten

Han är så lugn och förstående. Han är så fin på det sättet. Blir aldrig upprörd. Pratar om det lugnt och fint. Fast han kommer med pikar. Som jag kommer få stå ut med ända till flytten. Det är du som vill flytta ifrån mig. Det är du som flyttar. 

Ja, det är jag som flyttar. Det är jag som blir särbo. Han får bara acceptera det. Att jag vill bo själv och bli min egen. 

Vet ni. Jag önskar att jag inte kände så. Jag ska ringa psykologen i morgon. Fråga efter tid. För det jag kommit på behöver jag nog få hjälp med av en professionell människa. 

Leave a Reply

