Det river i mig

Idag river ångesten i mig. Jösses. Den kramar riktigt om mitt hjärta. Jag har lite svårt att andas.  Jag tänker,  vad gör jag? Vad håller jag på  med? Varför gör jag det här? Varför flyttar jag.  Det kramar runt hjärtat och det gör ont.

Det gör ont. Jätteont. Sedan får jag prata om det och så inser jag att det är rädsla. Rädsla och rädslan gör att det gör ont. Att jag vill ha det annorlunda. Att jag behöver vissa saker som jag inte får som sammanboende. Men jag vet att jag kan få det som särbo. Eller tror det. För det blir på  mina villkor. Men oj så det skrämmer mig ändå. Smärtan skrämmer mig, att gå isär skrämmer mig även om det är särboskap. För hans rädslor om att vi ska höras allt mindre och sedan gå skilda vägar är också min rädsla.

Men samtidigt behöver jag min värld och mina villkor just nu. Vilket också skrämmer mig. Att stå upp för mig själv och det jag behöver. Men ångesten känns lite bättre nu. Men bara lite. Egentligen vill jag bara hem från jobbet, curla upp mig i en liten  boll och krama bort min egen ångest. Fast istället sitter jag och tar rast och panikbloggar för att kunna le och vara trevlig.

One thought on “Det river i mig

  1. Det är så mycket som är nytt för dig så att ångesten kommer är inte alls konstigt. Den kommer återkomma tro mig. Att bo ensam är nytt, att du står upp för dig själv och faktiskt även för honom. Ta tiden som den kommer låt ske vad som måste ske, du kommer att klara av det!
    Kramar

    Like

Leave a Reply

