när tårarna faller och soffan ska vara i pastell

Jag ska försöka gå igenom det praktiska. För jag måste börja nu. Jag kommer inte få hjälp med den här flytten. Inte som det är nu. Men det är inte konstigt. Jag berättade för honom igår. Han måste få tid att laga sig precis som jag fick tid när bägaren rann över.

Jag behöver:

1 säng, helst en större än den 90 säng jag tar med mig. Jag vill ha en större säng. Jag förtjänar en bra säng om jag ska bli hel igen.
1 soffa, i ljus färg, gärna pasteller för att jag behöver ljus i mitt liv
1 fåtölj, för att krypa upp i och dricka te, när hösten och ångesten kommer an. Med en skön filt och fotpall. Med bra lyse för att lysa upp mörkret.
1 skrivbord, för att arbeta, läsa och ha saker på.
1 byrå, för att ha saker i.
1 soffbord, för att ha mysiga ljus på. För att kunna få mys när ens känslor svajar.

Varför allt det när jag har saker hemma? Med honom. För att jag ska flytta till en etta från en stor trea och det går inte att få in stora möbler i en liten lägenhet. Det gör inte det. Jag vill dessutom att det ska bli bra och mitt eget. Något jag trivs med och inte i nöden lösningar.

Jag kommer leva rätt länge med kartonger. I röra, men det får vara så då. Det får vara okej att bo i kartonger, spara, streta och försöka få in mig själv i en lägenhet. Rädslan det är det som hållit mig kvar. Rädslan är det som gör att jag vill bo själv. Rädslan över att bli bitter och gammal och levt ett liv jag inte vill leva. Inte klarar av att leva.

Jag vet att jag krossar oss. Men jag kan inte vara krossad själv längre. Så jag koncentrerar mig på att leta möbler och ha ångest. Separationsångest och att mina tårar faller.

Leave a Reply

