Det som är fint med honom.

Vad som är fint med honom.

Hans ögon är fantastiska om man pratar om det ytliga. Han är omtänksam på en del sätt. Han drar ur mig sanningarna när jag inte vill prata. Han är bra på att tolka mig. Han är rolig att prata med. Han är fin att ligga på armen och sova. Han snarkar inte om han inte är täppt i näsan. Han är rolig. All vår historia. Jag är van vid honom och jag älskar honom.

Det räcker inte längre. Det räcker inte att älska och att han har många fina kvaliteter som gör att jag har velat leva med honom. För jag har ändrats.

Och han har inte ändrats med mig i det som är oss. Jag kanske inte har låtit honom ändras med mig. Varit tillräckligt tydlig. Berättat vad jag behöver. Eller så har vi inte lyssnat på varandra. Jag har idag tagit ett steg mot att släppa taget över separationsångesten från allt. Jag har köpt sopsäckar och ska försöka gå ner en stund varje dag i förrådet och göra mig av med något jag faktiskt inte behöver. Något som bara ligger tungt och släpas med för att det ska. För att jag har svårt att slänga och göra mig av med. Jag säger inte att jag ska slänga och göra mig av med min man. Jag säger att jag måste bli hel och för att bli hel. Behöver jag flytta.

Det är en sorg.

3 thoughts on “Det som är fint med honom.

Leave a Reply

