2017 i nöd och lust

2016 tog sönder oss.

2017 ska bli året jag blir hel igen och 2018 kommer jag erövra världen igen. Det är så jag ser det.

Han frågade när jag skulle skriva på kontraktet. Det blir på onsdag. Klockan 11:00. Då blir popcornlyan min på riktigt och allt blir skrivet i sten, eller i bläck.
Som jag kämpat för oss. Som jag levt på hans villkor och älskat djupt och heligt. Till döden skiljer oss åt. Inte visste jag att kärleken den där döden handlade om. Själslig död istället för kroppslig. I nöd och i lust. Åh, som vi stått ut med varandra i nöden, sjukdom, död, flyttar, själslig smärta.

Och till sist gick jag sönder, jag blev krossad i själen och hur mycket jag än försökt superlimma mig ihop igen har jag inte lyckats. Jag har limmat, limmat och limmat. Men jag hittar inte tillbaka. Jag kanske letar för mycket fel i vårt liv. Men det är som att skygglapparna åkte av. Skyddslapparna på det som var vi har försvunnit. Vårt liv. Vår kärlek. Det här är bådas skuld och bådas ansvar.

Ja, det är mitt beslut att flytta som han får anpassa sig till. Men det är våra handlingar som gjorde att det blev så här. Att jag flyttar.

3 thoughts on “2017 i nöd och lust

  1. Du tänker på dig och är inte du hel kan heller inte förhållandet funka. Du är enormt stark och jag hoppas ni kan läka båda två på varsitt håll så ni hittar tillbaka till varandra.

    Like

Leave a Reply

